1 Δεκ 2014

Οι συντεχνιακοί

Τελευταία έχει γίνει καραμέλα σε κάποιους «ευτυχώς ελάχιστους μα πολύ ελάχιστους» η αναφορά στους εξ υπαξιωματικών προερχόμενους αξιωματικούς περιφρονητικά και ως έκφραση ανυποληψίας και απαρέσκειας ως συντεχνιακούς που ανήκουν σε συντεχνίες, οι οποίες διεκδικούν και ενίοτε παράλογα, εγώ διευκρινίζω ... τα αυτονόητα δικαιώματά τους.
Και επειδή αν έχω καταλάβει καλά, ο χαρακτηρισμός ως συντεχνιακός χαρακτηρίζεται από τους «ελάχιστους» ο εξ υπαξιωματικών προερχόμενος τεχνικός υπαξιωματικός, θεωρούμενος ως μειωμένης υπηρεσιακής υπόστασης και καθηκόντων στο δικό του τον τεχνικό αποκλειστικά τομέα, σε αντίθεση με τους Πανεπιστημιακής μορφώσεως υψηλής ευθύνης αξιωματικούς που διακινδυνεύουν και αναλαμβάνουν τις διευθυντικές και ηγετικές θέσεις, χωρίς ομολογώ καμία διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά για την τάξη των πραγμάτων και μόνο, θα υπενθυμίσω στους «ελάχιστους» τα ελάχιστα:
Κατ' αρχή ότι η Π.Α. είναι όπλο καθαρά τεχνικό και στηρίζει την λειτουργία της στο τρίπτυχο Αεροπλάνο – Πιλότος – Τεχνικός και ότι μετά τους πιλότους αναμφισβήτητα το πλέον επικίνδυνο έργο το εκτελούν οι Τεχνικοί. Άλλωστε αυτοί μετά τους πιλότους έχουν δεκάδες θύματα, πεσόντες στην εκτέλεση του καθήκοντος, οι οποίοι πολλές φορές συμμετέχουν στη πτήση (ιπτάμενοι μηχανικοί, δοκιμαστικές πτήσεις, διασώστες, ιπτάμενοι Γ' κατηγορίας κλπ).
Πρέπει ακόμη να υπενθυμίσω στους «ελάχιστους» ότι ο Αντιπτέραρχος Γιάννης Γαβριηλίδης μέλος του ΑCROTEAM και της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΛΟΓΑΣ επί πέντε έτη, στο βιβλίο του «ΑΝΑΣΤΡΟΦΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ» με γλαφυρό λογοτεχνικό ύφος και με «κατάθεση ψυχής» παραθέτοντας με ιστορική ευλάβεια τα βιώματα της συμμετοχής του στο TEAM, κτίζοντας λιθάρι – λιθάρι το μεγαλείο του Αεροπορικού θαύματος, αναφερόμενος στους τεχνικούς λέγει: «εργάστηκαν άοκνα για τη συντήρηση των αεροσκαφών μας, άσχετα εάν ήταν μέρα ή νύχτα, εργάσιμη ή αργία, άσχετα με τις οποιεσδήποτε συνθήκες. Τ' αεροσκάφη που μας παρέδιδαν για πτήση ήταν άριστα συντηρημένα και γι' αυτό πότε δεν παρουσίασαν ούτε μεγάλες ούτε μικρές βλάβες, με αποτέλεσμα να τα εμπιστευόμαστε απόλυτα, να μη νιώθουμε την ανάγκη παρακολούθησης των οργάνων που έδειχναν την κατάσταση τους κατά την πτήση και να είμαστε απερίσπαστα αφοσιωμένοι στην τήρηση της θέσης μας στον σχηματισμό. Και όλ' αυτά χωρίς οποιαδήποτε απαίτηση για υπερωρίες, έξτρα άδειες απουσίας ή κάποιου είδους αναγνώριση. Η εθελοντική προσφορά τους ήταν συγκινητική αλλά και ένας από τους αδιαμφισβήτητους παράγοντες ασφάλειας των πτήσεων, αυτός στον οποίο οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό η μη ύπαρξη απώλειας χειριστή ή αεροσκάφους, παρά τις ακραίες συνθήκες στις οποίες δοκιμάσθηκαν άνθρωποι και μηχανές επί σειρά ετών. Η αναγνώριση της τεράστιας προσφοράς των μηχανικών μας και η ευγνωμοσύνη εκ μέρους των πιλότων πρέπει να θεωρούνται αυτονόητες».
Και η αναγνώριση της αξίας φυσικά έχει σημασία όταν αναγνωρίζεται από τους άξιους.
Ερωτώ άλλωστε τους «ελάχιστους»:
Ποιοι εργάζονται και συντηρούν τα RADAR με τις τεράστιες εκπομπές ηλεκτρονικής ακτινοβολίας που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους, όπως αποδεικνύεται από τους πρόωρους θανάτους των εργαζομένων σε αυτά; Ασφαλώς οι Τεχνικοί!
Ποιοι ασχολούνται με τα επικίνδυνα (ραδιενεργά) καύσιμα και λιπαντικά των α/φών και μέσων και με την υδραζίνη καύσιμο των α/φων F-16, που είναι ραδιενεργό ειδικού χειρισμού. Ασφαλώς οι Τεχνικοί!.
Ποιοι συντηρούν στα υπόστεγα και επιθεωρούν στις πίστες τα αφη με απίστευτα επικίνδυνες και δύσκολες συνθήκες εργασίας; Ασφαλώς οι Τεχνικοί!.
Ποιοι συντηρούν τις πολύπλοκες πολεμικές μηχανές τα α/φη και τα υψηλής τεχνολογίας RADAR και ηλεκτρονικές συσκευές για τη συντήρηση των οποίων απαιτούνται τεχνικές γνώσεις υψηλού επιπέδου; Ασφαλώς οι Τεχνικοί.
Ποιοι αποδεσμεύουν με την υπογραφή τους την πτήση ενός πανάκριβου α/φους και εγγυώνται για τη ζωή του πιλότου; Ασφαλώς οι Τεχνικοί!.​
Ποιοι εκτελούν παραγωγικό έργο μεγάλης αξίας έναντι πινακίου φακής, με τεράστια οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου; Ασφαλώς οι Τεχνικοί!
Ποιοι πήραν την Π.Α από την νηπιακή ηλικία των ελικοφόρων και την έφτασαν στα α/φη τετάρτης γενιάς ανταποκρινόμενοι πλήρως στη σύγχρονη τεχνολογία; Ασφαλώς οι Τεχνικοί!
Ή μάλλον κατά τους «ελάχιστους» οι «ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟΙ».
Αν η συντήρηση ενός αεροσκάφους αξίας 80 εκατομμυρίων δολλαρίων δεν είναι υπεύθυνη θέση, τότε ποια είναι κύριοι «ελάχιστοι»;
Υποχρεούμαι ακόμη να επισημάνω για αντίστοιχους χαρακτηρισμούς και διαχωριστικές των σε ενέργεια και αποστρατεία αξιωματικών απόψεις ότι:
Με την ακράτεια της ανευθυνότητας στο λόγο, τα περιττώματα της πληροφόρησης πλουτίζουν μόνο την φαιδρολογία με τα λύματα του εγκεφάλου τους.
Οι ξεπερνώντες τα όρια της ανοχής και της ευαισθησίας, ανεύθυνοι κονδυλοφόροι κατακρεουργούν κάθε ιερό και όσιο της συναδελφικότητας και της ειρηνικής συνύπαρξης των αποστράτων, που τόσο έχει ανάγκη η εποχή μας για την αντιμετώπιση της λαίλαπας των περικοπών σε κάθε ικμάδα της ζωής μας και ρίχνουν νερό στον μύλο της εθνικής απονεύρωσης και της εθνικής μας συνείδησης, συμβάλλοντες με την επιπολαιότητά τους στο συμβόλαιο θανάτου του έθνους.
Καρντάσια καλό είναι εάν δεν έχεις να πεις κάτι, να μην μιλάς, για να μην υπάρχει φόβος να μείνεις μόνος με την απερισκεψία σου ως πλειοδότης του αρνητισμού και της ανεπάρκειας.
Γεώργιος Εμμανουηλίδης
Συντεχνιακός - 10ης Σειράς
ΠΗΓΗ: Σ.Α.ΣΤΥΑ