16 Φεβ 2018

ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΤΣΙΠΟΥΡΑΣ Ή ΑΧΑΛΙΝΩΤΟΣ ΕΠΕΚΤΑΤΙΣΜΟΣ; ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ ;



Το ημερολόγιο των τελευταίων μηνών, περιλαμβάνει όλο και περισσότερα επεισόδια κλιμακούμενης έντασης  από την Τουρκική πλευρά στο Αιγαίο και ιδιαίτερα στα  Ίμια.

Να θυμίσουμε στο τελευταίο διάστημα την  πρόσκρουση με τις πλευρές μιας Ελληνικής πυραυλακάτου και Τουρκικής Ακταιωρού, την προσπάθεια παρεμπόδισης του Έλληνα ΥΕΘΑ για την ρίψη στεφάνου προς τιμήν των τριών Ηρώων των Ιμίων, οι συνεχείς παρεμποδίσεις ερευνητικών σκαφών που ενεργούν για λογαριασμό της Ελληνικής ή της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι  φραστικές προκλήσεις τόσο του Τούρκου Προέδρου όσο και του Τούρκου ΓΕΕΘΑ που είχαν ως αποκορύφωμα τον προχθεσινό εμβολισμό του ΠΑΘ 090.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
 Τέλη Ιανουαρίου 1996 -αρχές  Φεβρουαρίου 2018 σημείο αναφοράς και αφορμή για την επιδείνωση των Ελληνοτουρκικών σχέσεων, οι νησίδες των Ιμίων.

Οι νησίδες αυτές απετέλεσαν το 1996  την αφορμή,  για τον μύθο των «γκρίζων ζωνών» που προβλήθηκε από την γείτονα χώρα με τις γνωστές μετέπειτα συνεχείς προσπάθειες της  για την έγερση νέων διεκδικήσεων στο Αιγαίο.

Η γείτονα χώρα με διάφορες προφάσεις και κυρίως την αλιεία σε ευαίσθητες περιοχές (Λαδόξερα, Ίμια κ.λ.π.) τα τελευταία χρόνια όλο και πιο προκλητικά με την Ακτοφυλακή της έχει ριχθεί στην προσπάθεια αμφισβήτησης της ελληνικότητας των περιοχών.

Από την πλευρά της η Ελληνική Ακτοφυλακή υπερασπιζόμενη αυτά  τα Ελληνικά Εδάφη αναγκάζεται να διαθέτει σύμφωνα με τον Εθνικό Σχεδιασμό, σημαντικότατο αριθμό  από το σύνολο των θαλάσσιων μέσων που διαθέτει. 

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε  και τις ανάγκες σε μέσα για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών - που επίσης εκμεταλλεύεται η γείτονα χώρα για την εξυπηρέτηση των δικών της επιδιώξεων αποσπώντας παράλληλα λεόντειο μερίδα από τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις-  ενώ δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και τις απαιτήσεις σε θαλάσσια και εναέρια μέσα για την άσκηση των λοιπών σημαντικών αρμοδιοτήτων του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ (προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος, καταπολέμηση ναρκωτικών, λαθρεμπορίου κ.λ.π.).

ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΣΗ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΞΙΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η γείτονα χώρα προσπαθεί με κάθε τρόπο καθημερινά να παγιοποιήσει διεκδικήσεις της στο Αιγαίο κυρίως μέσω της Έρευνας και Διάσωσης, αμφισβητώντας ευθέως τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, δηλώνοντας ως χώρο ευθύνης της την θαλάσσια περιοχή ανατολικά του 25ου παραλλήλου. 

Ουσιαστικά όλα τα νησιά ανατολικά της Μυκόνου υπάγονται στην περιοχή που διεκδικεί ως δικής δικαιοδοσίας περιοχή Έρευνας και Διάσωσης η Τουρκία.

Για την επίτευξη των στόχων της η Τουρκική Ακτοφυλακή εδώ και μία δεκαετία υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα προμήθειας πλωτών και εναέριων μέσων που σήμερα ευρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Ήδη στο Αιγαίο εκτός από πληθώρα ταχυπλόων σκαφών αντίστοιχων με την σειρά  600ρια (18μ)  της Ελληνικής Ακτοφυλακής, πλέουν σε όλες τις «περιοχές ενδιαφέροντος»  μεγάλα ταχύπλοα σειράς 300 (35μ.) της Τουρκικής Ακτοφυλακής. 

Το έργο αυτών των σκαφών συνδράμουν ικανός αριθμός από  ελικόπτερα καθώς και 4 νέα πλοία 100μ περίπου, τα οποία διαθέτουν ελικοδρόμιο  για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της περιοχής ευθύνης  που επιχειρούν. 

Το αξιοπερίεργο επίσης είναι ότι στο πρόγραμμα προμηθειών της Τουρκικής Ακτοφυλακής περιλαμβάνονται και 10 σκάφη τύπου stealth,  που προφανώς  προορίζονται και για τα θέματα Έρευνας και Διάσωσης, ενώ θα παραμένουν αόρατα από τα Ελληνικά σκάφη και  Ραντάρ.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι -πλην κάποιων εξαιρέσεων που αφορούν τα πλοία εξερεύνησης  υδρογονανθράκων-  η Τουρκική πλευρά χρησιμοποιεί κυρίως την Ακτοφυλακή της για την εξυπηρέτηση των παράλογων διεκδικήσεών στο θαλάσσιο πεδίο και λιγότερο το Πολεμικό της Ναυτικό.

Ο λόγος είναι προφανής, αφ’ ενός διότι  η Έρευνα και Διάσωση είναι κυρίως «πολιτικό» και όχι στρατιωτικό θέμα και αφ’ ετέρου  πιο εύκολα μπορεί να βρει υποστηρικτές στο διεθνές περιβάλλον  με το ισχυρισμό ότι προσφέρει  μέσα για «καλύτερα» αποτελέσματα στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, στην «κοινή μας θάλασσα» όπως αρέσκονται οι ίδιοι να αναφέρουν σε κάθε πάνελ τείνοντας δήθεν «χείρα φιλίας» προς την Ελλάδα.

ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ: ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Κ-Μ Ε.Ε ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Είναι ευνόητο, ότι σε αυτή την ολοένα κλιμακούμενη ένταση από πλευράς της  Τουρκίας, εκμεταλλευόμενη και την οικονομική κρίση στη χώρα μας, η Ελληνική πλευρά πρέπει με σύνεση και σταθερότητα   θέσεων  να αντιμετωπίζει  αυτήν την επιθετικότητα, προβάλλοντας συνεχώς στους  Διεθνείς Οργανισμούς  την παράλογη στάση της Τουρκίας.

Το γεγονός ότι επιχειρούν στο Ανατολικό Αιγαίο και επιχειρησιακά μέσα των κρατών μελών  της ΕΕ για την αντιμετώπιση της μετανάστευσης, πρέπει να αποτελέσει έρεισμα και σημείο αναφοράς για την υποστήριξη προς την χώρα μας τόσο των Οργάνων της Ε.Ε όσο και κάθε Κ-Μ ξεχωριστά. 
Το ΥΠΕΞ καλείται να διαδραματίσει ξεχωριστό ρόλο για την ενημέρωση και των άλλων Οργανισμών μη εξαιρουμένου και του ΝΑΤΟ.  Ασφαλώς ίσως απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια στην προβολή της αλήθειας και του δίκαιου της ελληνικής πλευράς, ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη υποστήριξη από παραδοσιακούς συμμάχους της χώρας μας.

 Έχουμε την άποψη ότι δεν αμβλύνουν την εντεινόμενη και απρόκλητη από πλευράς Τουρκίας όξυνση, δηλώσεις, όπως αυτή του εκπροσώπου του   State Department ύστερα από σχετική ερώτηση  της ιστοσελίδας mignatiou.com, για  την απαράδεκτη επιθετική κίνηση των Τούρκων εναντίον ελληνικού πλοίου, «Έχουμε επίγνωση των αναφορών των μέσων ενημέρωσης για αυτό το συμβάν. Η Τουρκία και η Ελλάδα έχουν καθιερωμένα διπλωματικά κανάλια για την αντιμετώπιση θεμάτων του Αιγαίου. Ενθαρρύνουμε όλα τα μέρη να λάβουν μέτρα που θα μειώσουν την τρέχουσα κατάσταση. Ως θέμα αρχής, οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστηρίζουν την κυριαρχία των χωρών της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και της Τουρκίας».

 Στις παραπάνω δηλώσεις δεν θα θέλαμε να παραγνωρίσουμε και τις προ δεκαημέρου προειδοποιήσεις και εκφρασθέντες φόβους του Πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα περί μεγάλης πιθανότητας ατυχήματος από την κλιμακούμενη ένταση στο Αιγαίο….

Την στιγμή όμως που γίνονται πυρετώδεις διαπραγματεύσεις μεταξύ FYROM και Ελλάδος,  ώστε στην σύνοδο του Ιουνίου η FYROM να έτοιμη και να μην υπάρχουν αντιρρήσεις για την είσοδο στο ΝΑΤΟ, διερωτάται κανείς αν αυτή η αναγκαιότητα δεν αποτελεί παράλληλα  και πλεονέκτημα για την χώρα μας διεκδίκησης παύσης των  παράλογων διεκδικήσεων άλλων μελών της συμμαχίας. 

Αν δεν είναι τώρα η ευκαιρία, δημιουργούνται ερωτηματικά πότε θα εξευρεθεί πιο κατάλληλη ευκαιρία, πολύ δε περισσότερο όταν ο συμπατριώτης του κ. Νιμιτς και ΥΠΕΞ των ΗΠΑ  πρόκειται να επισκεφτεί τις επόμενες μέρες την Άγκυρα.

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΩΝ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΩΝ ΔΙΥΑΛΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΧΩΡΩΝ

Δεν είναι δυνατόν ο Πρωθυπουργός της Χώρας να αναγκάζεται να επικοινωνεί  με τον ομόλογό του στην Τουρκία προκειμένου να κατευνάζεται η καθημερινή Τουρκική Επιθετικότητα.

 Η ίδια η Τουρκία μετά το Πραξικόπημα  των στρατιωτικών πάγωσε τα Μέτρα Οικοδόμησης  Εμπιστοσύνης, με αποτέλεσμα να κοπούν οι προβλεπόμενοι από σχετικές Συμφωνίες και Πρωτόκολλα  δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών.

 Συνεπώς, καλές είναι οι παραινέσεις του State Department, αλλά η ουδέτερη στάση από πλευράς της συμμαχίας αδυνατίζει την ίδια την συμμαχία και εντείνει  την καλλιέργεια κλίματος  ανησυχίας μεταξύ των κρατών μελών της.  

Αυτό δεν σημαίνει, ότι πρέπει να σταματήσει κάθε προσπάθεια για το εκ νέου άνοιγμα των διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των χωρών, όσο και αν πιέζεται η Τουρκία από το εσωτερικό της και τις κάκιστες επιλογές της για επιχειρήσεις  στην Βόρεια Συρία και Ιράκ.

Έτσι τίθεται επιτακτικά το ερώτημα: Πότε θα ξεκινήσουν επαφές τα αντίστοιχα θεσμοθετημένα σημεία Επαφής στη Μυτιλήνη και στην Σμύρνη μεταξύ των  Ακτοφυλακών Ελλάδος και Τουρκίας;
Πώς αξιοποιούνται οι δύο σύνδεσμοι Ακόλουθοι για τα θέματα Ακτοφυλακών  στις Πρεσβείες των δύο χωρών, που θεσμοθετήθηκαν κατά την επίσκεψη του κ. Πρωθυπουργού στην Τουρκία προ διετίας περίπου; 

Έχουν γίνει προσπάθειες επικοινωνίας μεταξύ των δύο Αρχηγών των Ακτοφυλακών, ώστε να επιλύονται επικίνδυνες κλιμακώσεις εντάσεων, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, να μην φθάσουμε   στον εμβολισμό πλοίων; Αν όχι, δεν θα έπρεπε πρέπει να έχουμε καταγγείλει - μέσω ΥΠΕΞ - την τυχόν αρνητική στάση των γειτόνων μας στην διεθνή κοινότητα νωρίτερα πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο;


ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΕΙΡΗΝΗΣ;
Σε κάθε όμως περίπτωση η χώρα μας θα πρέπει, να αναπροσαρμόσει την Στρατηγική της αναφορικά με τον ρόλο και την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής. 

Η σπουδαιότητα και το  πολύτιμο της  συνεισφοράς τουΛ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στα θέματα της Εθνικής μας Άμυνας, της φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων και στην Έρευνα και Διάσωση, έχει κατά κόρον  στο παρελθόν αναδειχθεί, ενώ η συμβολή του στην αντιμετώπιση της μετανάστευσης και την διάσωση ψυχών από την θάλασσα έχει καταγραφεί στην συνείδηση της Παγκόσμιας κοινής Γνώμης. 

Μετά  τις τρέχουσες εξελίξεις αλλά και με τις αρμοδιότητες που έχει ήδη επιφορτισθεί το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ (μέχρι την αστυνόμευση των πλωτών εξεδρών εξόρυξης υδρογονανθράκων περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητές του), το ερώτημα παραμένει: 

Αναπροσαρμόσθηκε η Εθνική Στρατηγική ώστε να ενισχυθεί η Ελληνική Ακτοφυλακή, προκειμένου  να ανταποκριθεί στην Σύγχρονη Αποστολή της ή παραμείναμε στα στερεότυπα Ασφάλειας  και Εθνικής Στρατηγικής Άμυνας κατά τα πρότυπα  προηγούμενων δεκαετιών;

 Δεν είμαστε  στην ευχάριστη θέση, να δώσουμε χωρίς ενδοιασμό καταφατική απάντηση. Έχουμε διαπιστώσει, ότι  το ΝΑΤΟ σήμερα διεκδικεί από την διεθνή κοινότητα και  προσπαθεί να αποκτήσει πολιτικό ρόλο σαν αυτό που ασκεί η Ελληνική Ακτοφυλακή, διεκδικώντας τον έλεγχο φορτίων των πλοίων, την αντιμετώπιση θεμάτων που έχουν σχέση με την τρομοκρατία κ.λ.π. 

Επισημαίνεται όμως ότι σε πολύ λίγες χώρες υπάρχει αντίστοιχος οργανισμός όπως είναι η Ελληνική Ακτοφυλακή.

Στη χώρα μας παρά το γεγονός ότι λειτουργεί  Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ κατά τα πρότυπα του US Coast Guard, και θα έλεγε κανείς ότι τα πράγματα θα ήταν ευκολότερα,  σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει η επικάλυψη αρμοδιοτήτων ακόμη και μεταξύ των εξ αίματος συγγενών Σωμάτων (Π.Ν- Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ).

ΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

α. Αξιοποίηση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων
Έχουμε όμως και πλεονεκτήματα -σε σχέση με άλλες χώρες -ως προς την υποβοήθηση του έργου του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ κυρίως στα θέματα της  Έρευνας και Διάσωσης. Το ΕΚΣΕΔ αποτελεί υπόδειγμα διακλαδικής συνεργασίας σε όλη την Ευρώπη με θαυμαστά αποτελέσματα στην δράση του.

Όμως, ο σχεδιασμός για την ενίσχυση του ΕΚΣΕΔ  και του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ  με μέσα, για να ανταπεξέρχεται όσο το δυνατόν αυτόνομα στην αποστολή του, δεν είναι ανάλογη των σημερινών απαιτήσεων. 

Έτσι, εκτός από τα ελικόπτερα super puma  που αγόρασε το ΛΣ στο έλος της δεκαετίας του 90 με κοινοτική χρηματοδότηση, δεν έχουν αγοραστεί ή αν προτιμάτε ανανεωθεί τα μέσα αυτά με νεώτερα, βάσει Εθνικού Σχεδιασμού. 

Αποτέλεσμα αυτού είναι,  να χρησιμοποιούνται εναέρια μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων που προορίζονται για άλλο εθνικό σκοπό, αποσπώντας τα από την κύρια αποστολή τους που είναι άλλη, ενώ παράλληλα αδυνατίζει το ενιαίο και η άμεση αποτελεσματικότητα της  λειτουργίας του ΕΚΣΕΔ.

Ομοίως και για τα λοιπά μέσα του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, οι όποιες προσπάθειες προμήθειας ή ανανέωσης των μέσων  δεν γίνονται από Εθνικούς Πόρους αλλά μόνο από Χρηματοδοτήσεις της Ε.Ε και κυρίως από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων νυν Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας καθώς και το Ταμείο για τον έλεγχο της  Αλιείας.

Σήμερα σημαντικά έργα περιμένουν να υλοποιηθούν ύψους περίπου 185 εκ. ευρώ, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται το Εθνικό Σύστημα Επιτήρησης Θαλάσσιων Συνόρων   αλλά και η προμήθεια τριών 30μετρων σκαφών και 15 άλλων μικρότερων ταχύπλοων σκαφών ανάλογων αυτών της σειράς 600ρια. 

Δυστυχώς, οι διαδικασίες προμήθειας των παραπάνω- παρά το γεγονός ότι καταβλήθηκαν τεράστιες προσπάθειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησής των-, προσκρούει σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις προώθησης των διαγωνισμών και σχετικές ιδεοληψίες, με αποτέλεσμα  να υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας των χρηματοδοτήσεων αυτών, αν λάβουμε υπόψη αφ’ ενός  το στενό πλέον χρονοδιάγραμμα απορρόφησής των και αφ’ ετέρου  ότι πρόκειται υποχρεωτικά για διεθνείς διαγωνισμούς υπαγόμενους σε ενωσιακούς  Διαγωνιστικούς Κανονισμούς.

β. Αξιοποίηση Εθνικών Πόρων
Αρκούν όμως τα κοινοτικά προγράμματα για την προμήθεια - λειτουργία των μέσων  του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ; 

Με βεβαιότητα η απάντηση είναι ΟΧΙ.

Σήμερα καλύπτονται τα καύσιμα, οι επισκευές ακόμη και τα οδοιπορικά του προσωπικού από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις… 

Ποιες όμως από τις παραπάνω δαπάνες; 

Μόνο αυτές  που αναφέρονται και έχουν σχέση με την φύλαξη  συνόρων…
Ευτυχώς που η «Ευρωπαϊκή Επιχείρηση Ποσειδών» μετά από  πολύ κόπο από πλευράς των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ δεν συμπεριλαμβάνει μόνο το Ανατολικό Αιγαίο αλλά και τα νότια και δυτικά θαλάσσια σύνορα.

Μπορεί να χαραχθεί Εθνική Αμυντική Στρατηγική μόνο με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις; Πόσες φορές πρέπει να αιτηθεί η χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους η τοποθέτηση των προβλεπόμενων οπλικών συστημάτων πάνω στα σκάφη 90 και 60; 

Να σημειώσουμε, ότι το ΠΑΘ 090 του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ  είναι το σκάφος που προσπάθησε να εμβολίσει η πάνοπλη Τουρκική SG 703 συνοδευόμενη και από τέσσερα ακόμη σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής. Είναι σκάφος χωρίς τον ανάλογο οπλισμό, διότι  αγοράστηκε από κοινοτικούς πόρους και δεν δικαιολογείτο από την χρηματοδότηση του η  τοποθέτηση βερέως τύπου οπλικού συστήματος.

 Η Ελληνική Πολιτεία απαξίωσε να εγκρίνει - παρά τα σχετικά αιτήματα-  την  δαπάνη από τους εθνικούς πόρους; Τι άλλο θέλετε να πούμε για τον τρόπο αντιμετώπισης των ψυχών που δίνουν την καθημερινή μάχη στα σύνορα της χώρας;

Μπορεί ο υπόλοιπος στόλος του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ να συντηρηθεί από δωρεές ευπατρίδων, όση γενναιοδωρία και αν επιδείξουν; 

Μπορεί να λειτουργήσει το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ χωρίς εναέρια μέσα του, αφού η ΕΑΒ συνεχίζει επί σειρά ετών να μην ανταποκρίνεται στις συμβατικές της Υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα να μην έχει ετοιμοπόλεμα τα Ελικόπτερα και τα Αεροπλάνα για την επιτήρηση και επέμβαση όπου απαιτηθεί;

Μπορούμε να πούμε στον γείτονα να περιμένει να διενεργήσουμε την Έρευνα και Διάσωση, όταν φτιάξουμε τα σκάφη μας, στον νησιώτη ασθενή να περιμένει να φτιάξουμε το φουσκωτό μας ή να αγγαρέψουμε την βάρκα, που αγόγγυστα προσφέρει κάθε φορά όταν το ζητήσουμε, ο κάθε καπετάν….Νίκος ή Γιάννης…ή..

Τι να πούμε στον  Τούρκο έμπορα ναρκωτικών που διαθέτει σκάφος με 3 ή και 4 μηχανές 300ρες όταν το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ δεν διαθέτει αντίστοιχα σκάφη με τέτοιες ταχύτητες;

Να μην αναφερθούμε βεβαίως και σε παράλογες απαιτήσεις  φορέων που απαιτούν την διασπορά των ισχυρών μέσων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ στο Ιόνιο, Θεσσαλονίκη κ.λ.π. που  πολύ πιθανόν να οδηγήσει στην μείωση της παρουσίας  των μέσων του Λ.Σ. στο Ανατολικό Αιγαίο…

 Σε σχέση με τα ανωτέρω, να μην αναφερθούμε στην αριθμητική σχέση ελληνικών και τουρκικών σκαφών την ώρα του συμβάντος εμβόλισης του ΠΑΘ 090. Αυτά θα τα αξιολογήσουν οι ηγεσίες του Λ.Σ και του ΓΕΕΘΑ και ανάλογα θα πράξουν στο μέλλον..

γ. Αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα
Είναι αναγκαίο όλοι οι εμπλεκόμενοι στην χάραξη του Εθνικού Σχεδιασμού σε καιρό ειρήνης να επανεξετάσουν πολύπλευρα το θέμα για την αποτελεσματικότερη διαχείρισή του. 

Για την χάραξη αυτού του Σχεδιασμού  εκτός από τους ρόλους, τα επιχειρησιακά μέσα και τα λοιπά  προγράμματα, πρωταρχικό ρόλο θα πρέπει να διαδραματίσει η μέριμνα για το  προσωπικό

Να θυμίσουμε σε όλους αυτούς, που ως μωρές παρθένες καμώνονται σήμερα, ότι δεν γνώριζαν τίποτα για το τι συμβαίνει με το εμπόριο της υγείας και το πάρτι  των φαρμακευτικών εταιρειών σε βάρος των ελλήνων ασθενών τούτο:

Σε αυτούς που φυλάνε τα σύνορα της χώρας -για να μπορούν κάποιοι να στήνουν πάρτι σε βάρος των ασθενών ή να στήνουν εκλογικά σκηνικά- έχουν γίνει περικοπές στους μισθούς τους σχεδόν 50% . Καμία άλλη κοινωνική ομάδα πλην των ένστολων δεν έτυχε τέτοιας μεταχείρισης.

Επίσης θα θυμίσουμε ακόμη, ότι τα μέλη του πληρώματος του ΠΑΘ 090, που χάρις στις ικανότητας του μοναδικού καπετάν Σπύρου  απέφυγαν το μοιραίο από τον Εμβολισμό του Τούρκικου πλοίου, δεν παίρνει ούτε τα 100 ευρώ της παραμεθορίου, γιατί η βάση του είναι στον Πειραιά…

Επίσης να θυμίσουμε την τραγική κατάσταση του προσωπικού,  που υπηρετεί στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου με το αυξημένο κόστος, τι θα πρωτοπληρώσει   με τα 700 ευρώ του νεοδιόριστου; Το πανάκριβο ενοίκιο; Το  υψηλό κόστος διαβίωσης; Το κόστος μεταφοράς του; 

Δεν πρέπει να απασχολήσει την πολιτεία η ανύψωση του ηθικού του Προσωπικού του Λ.Σ αλλά και όλων των άλλων ενστόλων που είναι ταγμένοι στο καθήκον της πατρίδας.

Αν αληθεύουν οι καταγγελίες για την Novartis  και την σπατάλη των τριών δις,  ας κατανεμηθεί  ένα μικρό ποσό από τα υπόλοιπα 21 δις, που καταχράστηκαν οι άλλες φαρμακευτικές εταιρείες… Φτάνει και περισσεύει για την φροντίδα του ανθρώπου ένστολου, για την χάραξη και εφαρμογή με μέσα και προσωπικό μιας Εθνικής Στρατηγικής για την άμυνα της χώρας σε καιρό ειρήνης….

Η πολιτική αυτή έχει άμεση σχέση την καλλιέργεια κλίματος ασφάλειας ιδιαίτερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας, με την οικονομική ανάκαμψη και σταθερότητα  της χώρας.
Πρωτεύοντα ρόλο σε αυτή την οικονομική ανάπτυξη διαδραματίζει ο Νησιωτικός και θαλάσσιος Τουρισμός. 

Εσείς τι λέτε; Θέλει πολύ οι ευοίωνες προοπτικές για αύξηση εως και 30% το 2018 με ένα προσχεδιασμένο θερμό επεισόδιο μονομιάς να αντιστραφούν;


Καλό είναι λοιπόν, για να μην έχουμε εκπλήξεις -που όταν πρόκειται για εθνικά θέματα αφήνουν βαθιές πληγές- να μαγειρέψουμε.. πριν πεινάσουμε.

LIMENIKANEA.GR

http://www.limenikanea.gr/2018/02/blog-post_40.html#.WoaK-a5l-os